Piráti a STAN a Otevřený Újezd kritizují zbudování BUS pruhu už od zastávky Blatov směrem do Běchovic. Opírají se však jejich protesty na FB či ÚZ o pravdivé argumenty? Podle jejich vyjádření dojde ke zničení centra původního Blatova. I když jako politik MA21 mám výhrady k projednávání projektu, je třeba hned v úvodu uvést, že realizace projektu je především věcí magistrátu. Ale pojďme k onomu zničení.
Ponechme stranou, že BUS pruh je budoucí spojka mezi Újezdem nad Lesy a Běchovicemi pro cyklisty a pro pěší, jakmile bude vybudován náš "obchvat". Ponechme stranou, že v úvodu jmenovaní házejí do realizace BUS pruhu pořádné vidle a jeho zbudování je nyní ohroženo či odloženo. S tím současně i zrychlení cesty pro obyvatele Újezda v ranní dopravní špičce do práce, do školy atd., odsunuta je tím i první etapa snižování nivelety vozovky. Zaměřme se na tvrzení (například pí zastupitelky Kučerové), že BUS pruhem dojde ke zničení původního centra Blatova. Opravdu to tak je?
Dožádal jsem si jako politik MA21 pár informací a z těch, které nyní mám, plyne, že tu někdo šíří nepravdy a blokuje smysluplný projekt. Navíc nechápu, jak se k němu dostal, když současně tvrdí, že s nikým nebyl projednán, zastupitelé jej neviděli...
A teď to podstatné. Chodník je realizován jenom podél zastávky, směrem do Běchovic dál nepokračuje. Tedy ani parkem na Blatově. Šíře proto bude o 2,25 metrů menší, než je vidět v řezu. Tedy 13,80 metrů. K jakému zásahu do parku na Blatově dojde, lze orientačně vidět z nákresu plochy nové celé šíře komunikace, kterou jsem si zakreslil do ortofotomapy. Pro představu i postačí prodloužit si současný záliv pro zastávku směrem do Běchovic. Ano, část stromů zasahuje korunou či kořenovým systémem do BUS pruhu a jejich pokácení je nevyhnutelné, ale nejedná se o zničení centra původního Blatova s parkem. Naopak bych se těšil na revitalizaci ze strany magistrátu.