k aktuální situaci v Masarykově základní škole v Újezdě nad Lesy a návrh řešení krize trojúhelníku RODIČE – MASARYKOVA ZŠ – ÚŘAD MČ / SAMOSPRÁVA
Odchody kvalifikovaných učitelů, váznoucí komunikace mezi vedením školy a rodiči, petice i poněkud zvláštní vnímání situace kolem újezdského školství některými zastupiteli, různá prohlášení a stanoviska… To je jen část toho, co nás sice v lecčems mrzí, občas i šokuje, ale většinou vlastně ani nepřekvapuje. Rozhodně nás však nenechává lhostejné, neboť to, čeho jsme nyní svědky, je už možné nazvat hlubokou krizí újezdského základního školství.
V minulosti jsme se problematikou naší základní školy zabývali několikrát (nestandardní narušování chodu školy „výukou“ jakéhosi desatera bývalého starosty Roušara ve škole, podivné odvolání ředitele Kurky a trochu zvláštní jmenování nové ředitelky, nejasná situace kolem školního časopisu atd.) jak v časopisu SÚL, Magazínu OKO, ÚZ, na našich webových stránkách i na veřejných zasedáních zastupitelstva. Bohužel často jsme naráželi na námitky, že jde o pomluvy, fámy, či osobní zášť s politikařením (apod.) a mnohdy se zdálo, že nebylo důležité, co kdo říká, ale kdo to říká. Jak pošetilé takové názory jsou, dokládá fakt, že problémy našeho základního školství viděli mnozí jinak než my jen do té doby, než se začaly dotýkat jich osobně. Nicméně.
Naším záměrem není “přihřívat si” na nastalé situaci svoji polívčičku, ale najít cestu z této dlouhotrvající krize, kterou vidíme:
∗ v otevřeném informování,
∗ v pořádání osvětových přednášek s odborníky (které například zahájil již loni Spolek OKO),
∗ v uvědomění si, že nastalá situace má své hluboké kořeny v historii a současné vedení školy de facto jen navazuje na to, co už bylo dávno zaseto, což někteří hlavní aktéři nejsou ochotni přiznat, nebo možná ani schopni pochopit,
∗ v intenzivním jednání všech dotčených stran,
∗ v omezení vlivu starostky Čechové na řešení situace, neboť ona má od roku 2010 školství v gesci a právě ona je za současný stav nejvíce zodpovědná (proto se domníváme, že nemůže nastalou krizi ani zodpovědně řešit),
∗ v povolání nějakého krizového manažera do školy (klidně na přechodnou dobu), který nastaví určité mantinely, nastaví nový systém a nastalou situaci zklidní a
∗ zároveň v usilování o zavedení (rozjetí) nového modelu, například kdy v každém ročníku bude jedna třída s alternativní výukou, aby bylo možné porovnávat výsledky přímo ve škole a ne se měřit s jinou školou (případně jiný model zohledňující inovativní metody vyučování atd.).
Nové metody ale nemůže zavádět současná ředitelka, ale člověk, který by vzešel z výběrového řízení jako zástupce ředitele pro tuto alternativní výuku a za nezbytné podpory zřizovatele by nastavil pravidla, jak tuto alternativní výuku do školy zavést a rozvíjet.
Patrioti Praha 21
Tlačítko pro přesměrování na stránku věnovanou Masarykově ZŠ⇓ STRÁNKY, KTERÉ BY VÁS TAKÉ MOHLY ZAJÍMAT ⇓
⇓ STRÁNKY, KTERÉ BY VÁS TAKÉ MOHLY ZAJÍMAT ⇓
Masarykova ZŠ
Masarykova ZŠ
Perla č. 3
Perla č. 3
Pozdě bycha honit
Pozdě bycha honit
Perla č. 13
Perla č. 13
Cenzura průzkumu ...
Cenzura průzkumu ...
Perla č. 15
Perla č. 15
Stížnost na pokusy ...
Stížnost na pokusy ...